Eleverne forbedrer deres isolering ved enten at konstruere en helt ny eller ved at arbejde videre på den, de konstruerede indledningsvist. Efterfølgende tester de den nye isolering. Kan isoleringen holde på varmen, så elevernes vand eller kakao er mindst 70 °C efter 20 minutter?
Eleverne forbedrer deres isolering ved enten at konstruere en helt ny eller ved at arbejde videre på den, de konstruerede indledningsvist. Efterfølgende tester de den nye isolering. Kan isoleringen holde på varmen, så elevernes vand eller kakao er mindst 70 °C efter 20 minutter?
Eleverne har forbedret deres isolering ud fra deres opnåede erfaringer og tester for anden gang. I den efterfølgende fælles opsamling i klassen kan følgende spørgsmål indgå:
Elevernes data kan samles i et samlet oversigtsskema på tavlen, hvor alle grupper skriver deres data ind. Se eksempler på resultater i nedenstående skema.
Starttemperatur | Sluttemperatur | Fald i temperatur | |
Gruppe 1 | 93°C | 53°C | 40°C |
Gruppe 2 | 92°C | 60°C | 32°C |
Gruppe 3 | 93°C | 49°C | 44°C |
Gruppe 4 | 95°C | 51°C | 44°C |
Vi inspirerer dig, der inspirerer! Med gode idéer, ny viden og inspiration til hvordan du kan skabe engagerende naturfagsundervisning af høj kvalitet.
Astra er medarrangør af Big Bang-konferencen, der samler landets bedste formidlere, undervisere og forskere og giver dig to dages faglig forkælelse i naturvidenskabens tegn.
Du får:
Køb din billet til Danmarks største naturfagskonference!
(åbner bigbangkonferencen.dk)