Analyse af undervisningspraksisser og undervisernes kvalifikationer og kompetenceudviklingsbehov blandt undervisere, der underviser i STEM-grundfagene på landets erhvervsskoler.
Praksisfaglig undervisning rummer et potentiale for højere elevmotivation i folkeskolen, viser en ny kortlægning fra Danmarks Evalueringsinstitut (EVA).
Særligt børn og unge fra ressourcesvage hjem, piger, samt børn og unge af anden etnisk herkomst har en opfattelse af, at naturvidenskab ikke er noget for dem. Det skal vi gøre noget ved.
Forskningsprojektet SCOPE kortlægger netop nu børn og unges science-kapital. Science-kapital handler om, hvad børn og unge har med sig i rygsækken fra mange forskellige arenaer.
Læs et blogindlæg om, hvordan man som naturfagslærer på EUD kan være med til at gøre naturfag til noget, som alle elever kan blive set og se sig selv i.
Kortlægning af kvaliteten af naturfagsundervisningen på tværs af grundskoler og ungdomsuddannelser. Fælles udgangspunkt for samtale om udvikling af naturfagsundervisningen.
120 er blevet inviteret til at bidrage til forskning i børn og unges såkaldte science-kapital. Skoleledelsen skal snart svare på invitationen, så det er nu, der skal tages en beslutning: Vil jeres skole bidrage?