
- Viden
- >
- Viden i fokus
- >
- NaNO 2021: Naturfagsundervisning – nationalt overblik
NaNO 2021: Naturfagsundervisning – nationalt overblik
Et fælles udgangspunkt for samtale om udvikling af naturfagsundervisningen
Med NaNO-rapporten 2021 præsenterer Astra et første bud på et overblik over kvaliteten af undervisningen i de naturfaglige fag i grundskolen og de naturvidenskabelige fag på ungdomsuddannelserne.
No results found.
Astras fem forslag til handlinger
- Ny naturfagsstrategi
- Naturfagsvejledere/ressourcepersoner på alle skoler
- Styrke lærerkompetencer
- Styrke talentindsatsen
- Styrke STEM-undervisningen på eud-grundfag
Hvis du har kommentarer, ris eller ros til rapporten, er du velkommen til at skrive til os på nano@astra.dk
Baggrund for NaNO
NaNO bygger på desk research, input fra fagfolk og den erfaring, som Astra som nationalt center har opbygget gennem vores mange aktiviteter. Der er ikke etableret nye undersøgelser i forbindelse med rapporten.
Arbejdet med NaNO har tydeliggjort, at der er flere aspekter af naturfagsundervisningen i Danmark, hvor der er begrænsede data og behov for yderligere belysning. Særligt på EUD-området. Astra håber at kunne gentage NaNO-rapporteringen med jævne intervaller for på den måde at skabe et fælles udgangspunkt for samtalen om udvikling af undervisningen. Rapporten er en leverance til Børne- og Undervisningsministeriet som del af Astras mål- og resultatplan i 2021.
Astra opfordrer til, at statusrapporten anvendes til en spejling af egen praksis for alle de målgrupper, der har interesse for og virke inden for naturfagsområdet.
Modtag Astras nyhedsbrev
Vi inspirerer dig, der inspirerer! Med gode idéer, ny viden og inspiration til hvordan du kan skabe engagerende undervisning i naturfagsundervisning af høj kvalitet.