Eleverne skal nu til at konkretisere deres ideer. Ud fra deres viden, brainstorm og materialer, læreren stiller til rådighed, designer eleverne isoleringen til deres kop.
Eleverne skal i aktiviteten ’Konkretiser jeres isolering’ tegne, hvordan de forestiller sig at isolere deres kop. Eleverne mindes om udfordringskrav og tænker tilbage på deres brainstorm.
Det kan være en hjælp for eleverne allerede i denne fase at kunne se de materialer, de efterfølgende har til rådighed, når de skal tegne deres tegning og nå frem til, hvad de mener, der bliver de 5 vigtigste ting i deres design.
På elevarket angives, at eleverne skal bruge plastkopper i forsøget – det er en billig og nem løsning. Har I bægerglas eller glaskolber til rådighed, så udgør de en mere stabil beholder, når eleverne skal sætte et eventuelt langt termometer i koppen/beholderen. Ustabiliteten kan dog afhjælpes ved at placere nogle bøger eller lignende, som termometer kan støtte sig op ad. Bruger I ikke plastkopper, har det naturligvis betydning for elevernes tegning og design.
Vi inspirerer dig, der inspirerer! Med gode idéer, ny viden og inspiration til hvordan du kan skabe engagerende naturfagsundervisning af høj kvalitet.
Astra er medarrangør af Big Bang-konferencen, der samler landets bedste formidlere, undervisere og forskere og giver dig to dages faglig forkælelse i naturvidenskabens tegn.
Du får:
Køb din billet til Danmarks største naturfagskonference!
(åbner bigbangkonferencen.dk)