5E-modellen stilladserer det undersøgende arbejde
En måde at stilladsere det undersøgende arbejde på er ved at bruge 5E-modellen. Den er opdelt i fem faser: engagér (engage), undersøg (explore), forklar (explain), udvid og bearbejd (elaborate) samt evaluér (evaluate).
I undervisningen er de fem faser knyttet tæt sammen og bør gennemføres i den nævnte rækkefølge. Evaluering er placeret midt i modellen for at tydeliggøre, at evaluering foregår i alle faser af undervisningen. 5E-modellen kan understøtte din planlægning, gennemførelse og vurdering af dine elevers undersøgende arbejde og gøre arbejdet med det undersøgende arbejde mere målrettet
Didaktiske ressourcer
Didaktiske ressourcer
Didaktiske ressourcer
Undersøgelsesbaseret undervisning
Det undersøgende arbejde i naturfag5E-modellen
Model for undersøgelsesbaserede forløbUndersøgelsesbaserede forløb og aktiviteter
Aktiviteter og forløb til din undersøgelsesbaserede undervisningIBSE - Unquiry Based Science Education
Undersøgelsesbaseret tilgangModelbaserede undersøgelser
Sådan arbejder du med MBU
Har du spørgsmål
Skriv til astra@astra.dk
Undersøgelsesbaseret undervisning
Det undersøgende arbejde i naturfag5E-modellen
Model for undersøgelsesbaserede forløbUndersøgelsesbaserede forløb og aktiviteter
Aktiviteter og forløb til din undersøgelsesbaserede undervisningIBSE - Unquiry Based Science Education
Undersøgelsesbaseret tilgangModelbaserede undersøgelser
Sådan arbejder du med MBU
Modtag Astras nyhedsbrev
Vi inspirerer dig, der inspirerer! Med gode idéer, ny viden og inspiration til hvordan du kan skabe engagerende naturfagsundervisning af høj kvalitet.