Vidensressourcer
Søg i Astras vidensressourcer! Her finder du rapporter, evalueringer, podcast, etc. om STEM, ressourcepersoner, naturfaglige kampagner o.m.a.
Sådan lykkes du med at udvikle naturvidenskabelige kampagner. Fokuser på at møde de unge der, hvor de er, og understøtte deres interessefællesskaber.
- Tendenser og udvikling
- Rapport
Der kan godt være lidt for mange ‘hurra-ord’, man skal forholde sig til som lærer, men science-kapital skal ikke ende med at blive et af dem. I sit blogindlæg beskriver Christina Frausing Binau lige præcis hvorfor, science-kapital ikke bør betragtes som et af disse ord.
- Elevers science-ressourcer
- Blogindlæg
Få en introduktion til begrebet science-kapital. Begrebet kan skabe forståelse for, hvorfor elevers engagement i naturfagsundervisningen varierer.
- Elevers science-ressourcer
- Podcast
Sådan arbejder Region Nordjylland med STEM. Rapporten fungerer som en kortlægning og giver samtidig anbefalinger til, også hvordan indsatserne kan styrkes.
- Engineering og teknologi
- Rapport
Denne rapport gør dig klogere på perspektiverne ved at arbejde med engineering i naturfagsundervisningen i grundskolen.
- Engineering og teknologi
- Rapport
NEUC’s evaluering af projektet ‘Engineering i skolen’ viser, at elever oplever øget motivation i naturfagsundervisningen, når de engineering-didaktiske arbejdsmetoder inddrages i undervisningen.
- Engineering og teknologi
- Rapport
Animationen forklarer STEM-begrebet, og hvordan det kan bruges i skolen på flere uddannelsesniveauer.
- Engineering og teknologi
- Video