Vidensressourcer og temaindgange
Vi har samlet analyser, evalueringer, podcast, og meget andet, der kan gøre jer kloge på undervisning i naturfag og de naturvidenskabelige fagområder.
Brug temaindgangene eller gå direkte til oversigten over alle vidensressourcer.
STEM-området
STEM-begrebet sætter fokus på at uddanne de bedste ingeniører, matematikere, softwareteknologer og mange andre naturvidenskabsfolk.
Naturfaglige kampagner
Naturfaglige kampagner kan skabe engagement og motiverende naturfagsundervisning samt bidrage til forankring af god naturfagsundervisning.
Talent
Vidensressourcer med rapporter og erfaringer med styrkelse af undervisningen af talentfulde elever indenfor naturvidenskabelige fagområder.
Naturvidenskabsstrategi
National naturvidenskabsstrategi: Flere børn og unge skal interessere sig for og være dygtige inden for naturfag og naturvidenskabelige fagområder.
Vidensressourcer
Søg i Astras vidensressourcer! Her finder du rapporter, evalueringer, podcast, etc. om STEM, ressourcepersoner, naturfaglige kampagner o.m.a.
Aktuelt
Nyeste evalueringer, analyser, rapporter, m.m.
Med 'Overgange i naturfag' mødes undervisere på forskellige uddannelsestrin og videndeler, giver inspiration og forståelse, som kan lette elevernes overgange.
Lærerne i NATKOM-projektet har fagligheden til at undervise kompetenceorienteret, og de synes, at det er vigtigt. Alligevel er det en udfordring for mange.
Få inspiration til opbygningen af en organisatorisk evalueringspraksis i et eksternt læringsmiljø med afsæt i Danmarks Tekniske Museum som konkret case.
Evalueringen af DR ultra:bit viser, at både elever og lærere har styrket deres færdigheder inden for kodning, teknologi og kritisk tænkning.
SCICAP er et redskab til at måle børn og unges science-kapital, udviklet til en dansk undervisningskontekst.
Modtag Astras nyhedsbrev
Vi inspirerer dig, der inspirerer! Med gode idéer, ny viden og inspiration til hvordan du kan skabe engagerende undervisning i naturfagsundervisning af høj kvalitet.