Vidensressourcer og temaindgange

Vi har samlet analyser, evalueringer, podcast, og meget andet, der kan gøre jer kloge på undervisning i naturfag og de naturvidenskabelige fagområder. 

Brug temaindgangene eller gå direkte til oversigten over alle vidensressourcer.

Elever der opsamler og måler på data

STEM-området

STEM-begrebet sætter fokus på at uddanne de bedste ingeniører, matematikere, softwareteknologer og mange andre naturvidenskabsfolk.
piger astra undervisning

Naturfaglige kampagner

Naturfaglige kampagner kan skabe engagement og motiverende naturfagsundervisning samt bidrage til forankring af god naturfagsundervisning.
Talentfulde elever

Talent

Vidensressourcer med rapporter og erfaringer med styrkelse af undervisningen af talentfulde elever indenfor naturvidenskabelige fagområder.
Elever bygger ting sammen med deres lærer

Naturvidenskabsstrategi

National naturvidenskabsstrategi: Flere børn og unge skal interessere sig for og være dygtige inden for naturfag og naturvidenskabelige fagområder.
Billede af lederudvikling til naturfagsundervisning

Vidensressourcer

Søg i Astras vidensressourcer! Her finder du rapporter, evalueringer, podcast, etc. om STEM, ressourcepersoner, naturfaglige kampagner o.m.a. 

Aktuelt

Nyeste evalueringer, analyser, rapporter, m.m.

Med 'Overgange i naturfag' mødes undervisere på forskellige uddannelsestrin og videndeler, giver inspiration og forståelse, som kan lette elevernes overgange.
Lærerne i NATKOM-projektet har fagligheden til at undervise kompetenceorienteret, og de synes, at det er vigtigt. Alligevel er det en udfordring for mange.
Få inspiration til opbygningen af en organisatorisk evalueringspraksis i et eksternt læringsmiljø med afsæt i Danmarks Tekniske Museum som konkret case.
Evalueringen af DR ultra:bit viser, at både elever og lærere har styrket deres færdigheder inden for kodning, teknologi og kritisk tænkning.
SCICAP er et redskab til at måle børn og unges science-kapital, udviklet til en dansk undervisningskontekst.
En undersøgelse af ledere, undervisere og elevers vurdering af potentialer og udfordringer i og rundt om undervisningen.

Modtag Astras nyhedsbrev

Vi inspirerer dig, der inspirerer! Med gode idéer, ny viden og inspiration til hvordan du kan skabe engagerende undervisning i naturfagsundervisning af høj kvalitet.

Der er en fejl i dine indtastede oplysninger. Prøv igen.
Tak for din tilmelding!

Tilmeld dig Big Bang-konferencens interesseliste, hvis du:

  • Vil have besked, når billetsalget åbner
  • Er interesseret i et smugkig af årets keynote speakers
  • Har lyst til at være den første til at se årets program
Skip to content