Naturfaglige projekter i Danmark
Projektdatabasen giver dig et samlet overblik over de vigtigste danske projekter for børn og unge inden for naturfag og naturvidenskab.
Projektdatabasen medtager som udgangspunkt projekter fra efter 2016 med budget på mindst 500.000,-. (for projekter på fritidsområdet dog ned til 200.000,-).

- København
- +45 40 49 50 78
- msv@astra.dk
Majken Svendsen
Specialkonsulent
Majken arbejder med rådgivning, evaluering og vidensindsamling. Hun udvikler og gennemfører evalueringer af naturfagsindsatser.
Naturfagsakademiket, NAFA, er et nyt nationalt program, der skal fremme motiverende og udbytterig naturfagsundervisning i grundskolen.
- Science-capital
Istidsruten er en tur gennem den tidlige danmarkshistorie, hvor de store ismasser dannede det smukke landskab.
- Science-fritidsaktiviteter
Junior Talent er et tilbud, som giver disse talenter mulighed for nye, faglige udfordringer.
- Brobygning
- Eksterne læringsmiljøer
- Talent
Science and cocktails er et fritidstilbud, der henvender sig til det yngre publikum.
- Science-fritidsaktiviteter
Pilotprojekt til opbygning af fire laboratorier, hvor udvalgte talentfulde elever arbejder med ingeniør-opgaver og finder socialt fællesskab.
- Eksterne læringsmiljøer
- Faciliteter
- Talent
- Teknologi
Klimaforskere og spiludviklere udvikler et single player klimaspil til unge.
- It og medier
Københavns Lærerforenings Kolonier ønsker at styrke børn og unges nysgerrighed i forhold til natur og naturvidenskab.
- Science-fritidsaktiviteter
Projektet har til formål at fremme elevernes handlekompetencer, motivation og engagement til at løse hverdagens bæredygtighedsudfordringer.
- FN's verdensmål
Et matematiklaboratorium og kompetenceudvikling af matematiklærere på de tekniske erhvervsuddannelser.
- Inklusion
- Lige muligheder i STEM
En ny tilgang til naturfag, der øger flersprogede elevers deltagelsesmuligheder.
- Inklusion
- Lige muligheder i STEM
- Sproglig udvikling
NATKOM er et udviklings- og kompetenceløftprojekt, som udvikler nye evaluerings- og prøveformer, der bedre kan belyse grundskoleelevers kompetencer i naturfag.
- Formativ evaluering
Projektet undersøger, hvordan man i 10 udvalgte daginstitutioner kan skabe en science kultur ved hjælp af en helhedsorienteret og inddragende indsats.
- Brobygning
- Inklusion
- Science-capital