Kampagner skaber interesse for naturvidenskab hos børn og unge
Naturfagsmaraton, Naturvidenskabsfestival, Unge Forskere, ultra:bit samt en bred vifte af lignende kampagner skal være med til at styrke interessen for naturvidenskab.
I denne samling af vidensressourcer har vi evalueringer af bl.a. ultra:bit og naturvidenskabsfestivalen.
Temaet inkluderer også NEUC’s foranalyse, der indeholder seks anbefalinger til naturvidenskabelige kampagner, der skal skabe interesse for naturvidenskab hos børn og unge.
Læs NEUCs delevaluering af projektet ultra:bit. Ultra:bit har til formål at inspirere børn til at udvikle digitale færdigheder gennem leg og undervisning, så de går fra at være storforbrugere af teknologi til også at være skabere med teknologi.
Vidensressourcer
Naturvidenskabelige kampagner skal være med til at skabe interesse for naturvidenskab hos børn og unge. Derfor har NEUC gennemført en foranalyse for Undervisningsministeriet, der skal danne grundlag for nationale naturvidenskabelige kampagner, som et led i udmøntningen af den nationale naturvidenskabsstrategi.
Vidensressourcer
Hvordan kan Naturvidenskabsfestivalen være med til at understøtte naturfagsundervisningen på de deltagende skoler? I perioden 2017-2019 er der hvert år blevet afrapporteret omkring Naturvidenskabsfestival.
Vidensressourcer
Modtag Astras nyhedsbrev
Vi inspirerer dig, der inspirerer! Med gode idéer, ny viden og inspiration til hvordan du kan skabe engagerende naturfagsundervisning af høj kvalitet.