Hånd holder en spirende plante

Didaktiske indsigter

Brug didaktiske indsigter til at styrke din undervisning

I undervisning for bæredygtig udvikling er målet at styrke elevernes handlekompetence. Det betyder, at eleverne dels skal få viden om, hvilke handlemuligheder der er i et givent bæredygtighedsdilemma, dels skal opnå tillid til, at deres egne handlinger har betydning, og dels at de opøver en vilje til at handle for en bæredygtig udvikling.

Med udgangspunkt i naturfagenes indhold og fagdidaktik medfører det, at man bør udvikle undervisning for bæredygtig udvikling med (mindst) disse seks perspektiver:

astra girl

Modtag Astras nyhedsbrev

Vi inspirerer dig, der inspirerer! Med gode idéer, ny viden og inspiration til hvordan du kan skabe engagerende undervisning i naturfagsundervisning af høj kvalitet.

𝗠𝗮𝗻𝗴𝗹𝗲𝗿 𝗱𝘂 𝗶𝗻𝘀𝗽𝗶𝗿𝗮𝘁𝗶𝗼𝗻 𝘁𝗶𝗹 𝗴𝗼𝗱𝗲 𝗻𝗮𝘁𝘂𝗿𝗳𝗮𝗴𝗹𝗶𝗴𝗲 𝘂𝗻𝗱𝗲𝗿𝘀ø𝗴𝗲𝗹𝘀𝗲𝗿?

Astra er medarrangør af Big Bang-konferencen, der samler landets bedste formidlere, undervisere og forskere og giver dig to dages faglig forkælelse i naturvidenskabens tegn.

Du får:

Køb din billet til Danmarks største naturfagskonference!

(åbner bigbangkonferencen.dk)

Skip to content