
- Undersøgelsesbaseret undervisning
- >
- Undersøgelsesbaserede forløb og aktiviteter
Undersøgelsesbaserede forløb og aktiviteter
Find forløb og aktiviteter til din undersøgelsesbaserede undervisning
Herunder finder du vores mest eksemplariske forløb til undersøgelsesbaseret undervisning. De er strukturerede efter 5E eller lignende modeller for undersøgelsesbaseret undervisning.
Eleverne undersøger hjerte/lunge-kredsløbet. Fokus på både undersøgelse og modellering samt hvordan lærerens spørgsmål kan kvalificere begge.
Forløb
Hvad sker der i kroppen, når vi spiser og drikker, hvordan fungerer fordøjelsessystemet, og hvilken funktion har nyrerne?
Forløb
Mennesket er et pattedyr, og vi er fra fødslen afhængige af mælk som vores vigtigste fødekilde. Senere i livet overtager andre fødekilder, og mange kan som voksne slet ikke nedbryde og dermed bruge mælk som fødekilde.
Forløb
Er insekter fremtidens proteinkilde? Kommer der til at stå salat med græshopper og suppe med larver på middagsbordet?
Forløb
I forløbet arbejder eleverne med aktiviteter, der giver dem indsigt i og viden om bakterier, sygdomme og gavnlige bakterier.
Forløb
Har du spørgsmål
Skriv til astra@astra.dk
Modtag Astras nyhedsbrev
Vi inspirerer dig, der inspirerer! Med gode idéer, ny viden og inspiration til hvordan du kan skabe engagerende naturfagsundervisning af høj kvalitet.