Webantologi: Introduktion til naturfagsdidaktik (projekt)

Webantologi er for læreruddannelsen. På webantologien ”Introduktion til naturfagsdidaktik” finder du korte artikler om naturfagsdidaktiske temaer, eventuelt suppleret med links, inspirationsmateriale eller videoklip.

Artiklerne er oversigtsartikler om forskellige naturfagsdidaktiske temaer, der åbner feltet. Teoretiske overvejelser i artiklerne eksemplificeres med anvendelsesorienterede aspekter fra skolens naturfagsundervisning. Artiklerne refererer til både nyeste forsknings- og udviklingsbaserede viden samt praksissituationer.

OphavsrettighederOphavsrettigheder til artikler og materialer på dette site tilhører Astra (tidligere NTS-centeret).

Praktisk information

Projektstart/Periode

juni 1, 2013 - juni 30, 2014

Projektstatus

Afsluttet

Er projektet eksternt evalueret

Nej

Projektholder

Martin Krabbe Sillasen, msil@viauc.dk

Flere projekter

Projekter med samme projektfokus

Science og leg bidrager til, at børn i dagtilbud oplever og udvikler en legende tilgang til udforskning af naturvidenskabelige fænomener, begreber og teknologi.
Morsø Kommune vil kompetenceudvikle alle lærere og ledere og uddanne vejledere på alle skoler, så makerspace kan blive implementeret i de enkelte fag.
Skip to content