Walk-in-tech laboratorium

Ungdomshuset i Odense har oprettet et bemandet walk-in-tech laboratorium for STEM-fag. Dette laboratorium skal give de unge en mulighed for at være kreative.

Nu kan unge i Odense fræse en enhjørning i kemisk træ, der med sine lysende diodeøjne kan blinke i takt til musik.

Ungdomshuset i Odense har udvide åbningstiden for de eksisterende science- og teknologiværksteder for nye grupper af unge. I en række værksteds-forløb kan de unge fx arbejde med spildesign, formgivning med laserskærer og lære at bruge plotter og skæreprinter i maker-værkstedet; der skal upcycles elektronikskrot og arbejdes med mediegrafik.

Alle forløb afsluttes med et offentligt event en gang i kvartalet og i forbindelse med værkstederne, oprettes der i samarbejde med Odense Bibliotekerne et pop-up science-bibliotek.

Praktisk information

Projektstart/Periode

august 27, 2019 - august 27, 2019

Projektstatus

Igangværende

Er projektet eksternt evalueret

Nej

Projektholder

Karsten Damgaard, kada@odense.dk

Projektkategorier

Projektfokus

  • Eksterne læringsmiljøer
  • Innovation og entreprenørskab
  • Science-fritidsaktiviteter
  • Teknologi

Projektelement

  • Event
  • Fællesskaber
Flere projekter

Projekter med samme projektfokus

  • Tidsafgrænset projekt
Projektets overordnede formål er at få flere ud i det fri og at skabe begejstring for de eventyr, der gemmer sig i baghaven, langs fortovet og i skolegården.
  • Tidsafgrænset projekt
Science klubben arbejder med citizen science, hvor børn og unge kan indgå i konkrete forskningsprojekter på 10 science camps i både 2022 og 2023.
  • Tidsafgrænset projekt
Zoologisk Have KBH, Ishøj Kommune og Københavns Professionshøjskole arbejder sammen om fritidsaktiviteter, hvor børn i Ishøj bliver klogere på dyr og naturen.
Skip to content