Walk-in-tech – Åbent bemandet STEAM-laboratorium i Ungdomshuset Odense

Nu kan unge i Odense fræse en enhjørning i kemisk træ, der med sine lysende diodeøjne kan blinke i takt til musik.

Ungdomshuset i Odense kan nu udvide åbningstiden for de eksisterende science- og teknologiværksteder for nye grupper af unge. I en række værksteds-forløb kan de unge fx arbejde med spildesign, formgivning med laserskærer og lære at bruge plotter og skæreprinter i maker-værkstedet. Der skal upcycles elektronikskrot og arbejdes med mediegrafik.

Alle forløb afsluttes med et offentligt event en gang i kvartalet og i forbindelse med værkstederne, oprettes der i samarbejde med Odense Bibliotekerne et pop-up science-bibliotek. Walk-In-Tech har modtaget 389.500 kr. i støtte. 

Praktisk information

Projektstart/Periode

december 10, 2019 - december 10, 2022

Projektstatus

Igangværende

Er projektet eksternt evalueret

Nej

Projektholder

Karsten Damgård. 29 10 71 24, kada@odense.dk

Flere projekter

Projekter med samme projektfokus

En ny skoletjeneste skal styrke det nye formidlingscenter for Limfjorden og give unge ”hands-on” oplevelser med Limfjordens økosystem i et åbent-skole-samarbejde med lokale virksomheder og DTU Aqua.