Styrket interesse for naturvidenskab via Virtual Reality

Projektet vil gennem brugen af Virtual Reality øge børn og unges interesse for naturvidenskab. Dette skal være med til at skabe et læringsmiljø, hvor eleverne bliver engageret gennem deres sanseoplevelser.

Styrket interesse for naturvidenskab via Virtual Reality er et projekt, som vil sætte fokus på, hvordan man gennem forskellige VR-aktiviteter vil øge interessen for de naturvidenskablige fag. Formålet er, at Virtual Reality skal bruges med henblik på at åbne det naturvidenskabelige område for elever på måder, de ikke er vant til. Dermed er forhåbningen, at virtual reality kan medvirke til at skabe interesse hos eleverne for, hvad naturvidenskab er og kan. Der anvendes en undersøgelsestilgang, hvor lærerne inddrages gennem alle projektets faser – fra udvikling af undervisningsforløb til gennemførelse og evaluering.

Praktisk information

Projektstart/Periode

januar 1, 2019 - januar 1, 2019

Projektstatus

Igangværende

Er projektet eksternt evalueret

Nej

Projektholder

Bertram Voss, BEVO@kl.dk

Projektkategorier

Projektfokus

  • Eksterne læringsmiljøer
  • Faciliteter
  • It og medier
  • Teknologi

Projektelement

  • Kompetenceudvikling
  • Undervisningsudvikling
Flere projekter

Projekter med samme projektfokus

  • Tidsafgrænset projekt
Science og leg bidrager til, at børn i dagtilbud oplever og udvikler en legende tilgang til udforskning af naturvidenskabelige fænomener, begreber og teknologi.
  • Tidsafgrænset projekt
Science klubben arbejder med citizen science, hvor børn og unge kan indgå i konkrete forskningsprojekter på 10 science camps i både 2022 og 2023.
  • Tidsafgrænset projekt
Projektet vil sætte fokus på og styrke grundskoleelevernes teknologiforståelse, digitale dannelse og praksisfaglige kompetencer.
  • Tidsafgrænset projekt
I Holbæk Kommune kommer et mobilt observatorium, drevet af Observatoriet i Brorfelde, til at rejse mellem de 18 skolefritidsordninger med science-oplevelser.
Skip to content