Projekt POST

Projekt POST – De potentielle STEM’ere sidder måske i samfundsfaglige studieretninger.

Projekt POST’s formål er at tiltrække flere unge til de ingeniør- og naturvidenskabelige fag på videregående uddannelser ved at styrke samspillet mellem samfundsfag og naturvidenskab (fysik, kemi, matematik og biologi) for elever i samfundsfaglige studieretninger på stx, vha. tværfaglige undervisningsforløb.

Som led af projektet udvikles og gennemføres undervisningsforløb, som inddrager viden fra samfundsfag og matematik i samspil med de naturvidenskabelige fag. Hvert forløb bygges op om en case fra Aalborg Universitet, som tager udgangspunkt i en problemstilling eleverne kan relatere sig til, så som bæredygtighed, alternative energier, trafikplanlægning, kosttilskud eller velfærd. Forløbene præsenterer eleverne for en eller flere af de ingeniør- eller naturvidenskabelige uddannelser, evt. i forbindelse med et undervisningsbesøg på AAU eller en virksomhed. Forløbsbeskrivelserne præsenteres på projektets hjemmeside og kan frit downloades til brug i egne klasser.

Praktisk information

Projektstart/Periode

august 1, 2020 - august 31, 2022

Projektstatus

Igangværende

Er projektet eksternt evalueret

Nej

Projektholder

Ralf Michael Leimbeck, RL@vhim-gym.dk, Tlf. 50996606

Projektkategorier

Projektfokus

  • Brobygning

Projektelement

  • Åben skole
Flere projekter

Projekter med samme projektfokus

  • Tidsafgrænset projekt
Projektet vil sætte fokus på og styrke grundskoleelevernes teknologiforståelse, digitale dannelse og praksisfaglige kompetencer.
  • Tidsafgrænset projekt
Projekt NEXT:GrEeN har udviklet og afprøvet et særligt koncept for skole-virksomhedssamarbejde, der ved projektets afslutning frit kan downloades.
Der er en fejl i dine indtastede oplysninger. Prøv igen.
Tak for din tilmelding!

Tilmeld dig Big Bang-konferencens interesseliste, hvis du:

  • Vil have besked, når billetsalget åbner
  • Er interesseret i et smugkig af årets keynote speakers
  • Har lyst til at være den første til at se årets program
Skip to content