Engineering i Gymnasiet

Engineering i gymnasiet er et 2-årigt pilotprojekt med det formål at undersøge undervisningsmetoden engineerings potentiale og udvikle ’best practice’ for implementering i gymnasiets naturvidenskabelige undervisning.

I samarbejde med uddannelseskonsulenter og forskere vil gymnasielærere blive uddannet i engineeringmetoden samt udvikle og afprøve konkrete undervisningsforløb med udgangspunkt i engineeringdidaktikken.

Sideløbende vil didaktik, forløb og lærernes kompetenceløft blive evalueret med henblik på at videreudvikle og tilpasse engineeringmetoden til gymnasiet.

Desuden vil projektets undervisningsforløb og resultater blive udbredt blandt andre lærere og gymnasier samt brugt i en ny fase til at opskalere pilotprojektet til et længevarende initiativ.

Praktisk information

Projektstart/Periode

januar 1, 2019 - december 1, 2020

Projektstatus

Igangværende

Er projektet eksternt evalueret

Nej

Projektholder

Anne Hansen, anne@engineerthefuture.dk

Projektkategorier

Projektfokus

  • Engineering
  • Problemorienteret undervisning
  • Teknologi

Projektelement

  • Kompetenceudvikling
  • Undervisningsudvikling
Flere projekter

Projekter med samme projektfokus

  • Tidsafgrænset projekt
Projektet vil sætte fokus på og styrke grundskoleelevernes teknologiforståelse, digitale dannelse og praksisfaglige kompetencer.
  • Tidsafgrænset projekt
Morsø Kommune vil kompetenceudvikle alle lærere og ledere og uddanne vejledere på alle skoler, så makerspace kan blive implementeret i de enkelte fag.

𝗠𝗮𝗻𝗴𝗹𝗲𝗿 𝗱𝘂 𝗶𝗻𝘀𝗽𝗶𝗿𝗮𝘁𝗶𝗼𝗻 𝘁𝗶𝗹 𝗴𝗼𝗱𝗲 𝗻𝗮𝘁𝘂𝗿𝗳𝗮𝗴𝗹𝗶𝗴𝗲 𝘂𝗻𝗱𝗲𝗿𝘀ø𝗴𝗲𝗹𝘀𝗲𝗿?

Astra er medarrangør af Big Bang-konferencen, der samler landets bedste formidlere, undervisere og forskere og giver dig to dages faglig forkælelse i naturvidenskabens tegn.

Du får:

Køb din billet til Danmarks største naturfagskonference!

(åbner bigbangkonferencen.dk)

Skip to content