Engineer

Engineer projektet ønskede at ændre holdningen til STEM-uddannelse.

Projektet stilede mod at introducere engineering-uddannelse både lokalt og til de nationale beslutningstagere inden for uddannelsesområdet.

Der blev udviklet ti forskellige engineering design udfordringer inden for ti forskellige områder. Hver udfordring skulle løses ved at arbejde efter en 5-fasers arbejdsmodel “Ingeniørens arbejdsproces’. Ingeniørens arbejdsproces var inspireret af den måde, som uddannede ingeniører arbejder på. Den består af 5 faser: Undersøg, Få idéer, Planlæg, Byg og Gør det bedre.

Til alle forløb findes en lærervejledning, et elevhæfte samt en materialeliste. De kan downloades som pdf –filer og lærervejledningen findes desuden som korte simple præsentationsvideoer på Engineers hjemmeside.

Praktisk information

Projektstart/Periode

januar 31, 2011 - december 31, 2014

Projektstatus

Afsluttet

Er projektet eksternt evalueret

Nej

Projektholder

Sheena Laursen, sheenal@experimentarium.dk

Flere projekter

Projekter med samme projektfokus

Science og leg bidrager til, at børn i dagtilbud oplever og udvikler en legende tilgang til udforskning af naturvidenskabelige fænomener, begreber og teknologi.
Skip to content