Coding pirates

Formålet med Coding pirates er at fremme børn og unges produktive og kreative it-kompetencer.

I projektet samarbejder frivillige med IT-professionelle, lærere, programmører, forskere og entreprenører, som alle har det til fælles, at de ser et behov for et tilbud til børn og unge, der vil styrke deres it-kompetencer og kreativitet.

Projektet fokusere på at udvide børn og unges interesse for IT samt udvide deres opfindsomhed. Coding Pirates ønsker engagement og myndiggørelse gennem et fællesskab i en teknologisk verden. Coding Pirates ønsker en tilgang til teknologier via dannelse og reflekteret tænkning i de kreative felter mellem forskning, uddannelse, erhvervsliv, entreprenørskab, kultur og samfund.  Projektets aktiviteter omfatter afholdelse af faste klubaftener, workshops og online-samarbejde samt udvikling af dedikeret undervisningsmateriale.

Praktisk information

Projektstart/Periode

februar 1, 2014 - august 31, 2024

Projektstatus

Igangværende

Er projektet eksternt evalueret

Nej

Projektholder

Projektkategorier

Projektfokus

  • It og medier
  • Science-fritidsaktiviteter
  • Teknologi

Projektelement

  • Fællesskaber
  • Netværk
Flere projekter

Projekter med samme projektfokus

  • Tidsafgrænset projekt
Projektets overordnede formål er at få flere ud i det fri og at skabe begejstring for de eventyr, der gemmer sig i baghaven, langs fortovet og i skolegården.
  • Tidsafgrænset projekt
Science klubben arbejder med citizen science, hvor børn og unge kan indgå i konkrete forskningsprojekter på 10 science camps i både 2022 og 2023.
  • Tidsafgrænset projekt
Zoologisk Have KBH, Ishøj Kommune og Københavns Professionshøjskole arbejder sammen om fritidsaktiviteter, hvor børn i Ishøj bliver klogere på dyr og naturen.

Skemaet er ikke tilgængeligt på telefonen i vertikal tilstand. Vend telefonen om, eller se det på din computer.

Helt ude i skoven

Tag på sheltertur i skoven, hvor I laver mad over bål og studerer skovens liv efter solnedgang.

Der er sket et mord

Træk i trenchcoaten og brug naturfaglige metoder til at opklare en mordgåde. Eleverne arbejder med DNA-koder, aftryk af fingre og fodtøj og lytter til lydfiler. Gennemfør aktiviteten en sen eftermiddag og aften, hvor I slutter med fælles madlavning og spisning.

Universet tur-retur

Vend blikket op mod stjernerne en mørk vintermorgen – hvad kan du se i teleskopet? Eleverne observerer himmellegemer, lærer om planeterne og arbejder med afstande i solsystemet.

Tidsforbrug

Ca. 12 timer
Ca. 5 timer
Ca. 3 timer

Særlige krav

Behov for to voksne pga. overnatning (evt. klubpædagog + lærer)

Hovedaktiviteter

Kompetenceområder og mål

Naturerfaring
Naturvidenskab i anvendelse
Astronomi
Der er en fejl i dine indtastede oplysninger. Prøv igen.
Tak for din tilmelding!

Tilmeld dig Big Bang-konferencens interesseliste, hvis du:

  • Vil have besked, når billetsalget åbner
  • Er interesseret i et smugkig af årets keynote speakers
  • Har lyst til at være den første til at se årets program
Skip to content