Brobygning 3.0

Brobygning 3.0 ønskede at vise unge en tydelig sammenhæng mellem uddannelse og muligheder på arbejdsmarkedet.

En af projektets centrale antagelser var, at unge fra ikke uddannelsesvante familier i særlig grad bliver motiveret til at tage en uddannelse, når der skabes en tæt forbindelse mellem centrale fagområder i undervisningen og fremtidige erhvervsmuligheder.

Projektet ville vise unge forskellige erhvervsmuligheder, skabe sammenhænge mellem fag (teori) og erhverv (praksis) samt afsøge alternativer til den traditionelle erhvervs- og uddannelsesvejledning ved hjælp af mentorvejledning. Aktiviteterne var blandt andet e-baserede undervisningsforløb og etableringen af mentorvejledning, hvor både virksomheder og de videregående uddannelsesinstitutioner var repræsenteret.

På den måde bidrog brobygningsforløbene til en læreproces, som havde til hensigt at ændre elevernes opfattelse af deres fremtidige uddannelses- og erhvervsmuligheder – en læreproces, som skulle bidrage til at flere unge valgte og gennemførte en ungdomsuddannelse eller en videregående uddannelse.

Praktisk information

Projektstart/Periode

januar 31, 2014 - februar 28, 2016

Projektstatus

Afsluttet

Er projektet eksternt evalueret

Nej

Projektholder

Mona Høgh, mih@ucsj.dk

Projektkategorier

Projektfokus

  • Brobygning

Projektelement

  • Event
Flere projekter

Projekter med samme projektfokus

  • Tidsafgrænset projekt
Projektet vil sætte fokus på og styrke grundskoleelevernes teknologiforståelse, digitale dannelse og praksisfaglige kompetencer.
  • Tidsafgrænset projekt
Future Skills samler ambitiøse og talentfulde studerende fra erhvervsakademier og professionshøjskoler.

𝗠𝗮𝗻𝗴𝗹𝗲𝗿 𝗱𝘂 𝗶𝗻𝘀𝗽𝗶𝗿𝗮𝘁𝗶𝗼𝗻 𝘁𝗶𝗹 𝗴𝗼𝗱𝗲 𝗻𝗮𝘁𝘂𝗿𝗳𝗮𝗴𝗹𝗶𝗴𝗲 𝘂𝗻𝗱𝗲𝗿𝘀ø𝗴𝗲𝗹𝘀𝗲𝗿?

Astra er medarrangør af Big Bang-konferencen, der samler landets bedste formidlere, undervisere og forskere og giver dig to dages faglig forkælelse i naturvidenskabens tegn.

Du får:

Køb din billet til Danmarks største naturfagskonference!

(åbner bigbangkonferencen.dk)

Skip to content