Attentional and Sociocultural Processes at Play in Nature

ASPPIN undersøger, hvordan naturoplevelser stimulerer legende fantasi, interaktion og kognition hos børn.

Projektet studerer kulturelle læreprocesser gennem begreberne konvergent og divergent tænkning i relation til børns leg i naturen. Det er projektets hypotese, at børnenes fortrolighed med natur afspejler sig i måden, de interagerer med naturen og hinanden under leg. Bl.a. er forventningen, at naturen faciliterer en mere åben og divergent tænkning gennem leg, som fx mere omfattende kreative og associative interaktioner og flere konkrete interaktioner med omgivelserne.

Fokusgruppen er børn i alderen 3-6 år.

Praktisk information

Projektstart/Periode

januar 1, 2018 - januar 1, 2018

Projektstatus

Afsluttet

Er projektet eksternt evalueret

Nej

Projektholder

Gertrud Lynge Esbensen, gle@edu.au.dk

Projektkategorier

Projektfokus

Projektelement

Flere projekter

Projekter med samme projektfokus

Skip to content