Gå til hovedindhold

Science, teknologi og innovation på skoleskemaet

Esbjerg og Varde kommuner satser på vækst og viden inden for energiteknologi og vil derfor vække børn og unges interesse for naturvidenskab, teknologi og innovation i folkeskolen.

Det fireårige projekt skulle styrke science, teknologi og innovation i folkeskolen. Projektet ønskede et løft på tværs af fagene, så eleverne i højere grad blev bakket op i den naturvidenskabelige tankegang og interesse.

Konkret ville projektet indeholde et kompetenceforløb af underviserne i Varde og Esbjerg Kommuner. 41 vejledere blev uddannet med specialistkompetencer inden for naturfag. Derudover fik 164 naturfagslærere uddannelse og faglig opkvalificering af linjefag, og 90 lærere og pædagoger blev efteruddannet til at arbejde tværfagligt med naturfaglige, teknologiske og innovative metoder i andre fag inden for rammerne af den åbne skole. Samtidig satte projektet fokus på at bygge bro til uddannelses- og erhvervslivet i de to kommuner gennem et nyt netværk af ambassadører.

Den samlede indsats skulle resultere i et forbedret læringsudbytte i naturfag blandt eleverne og en øget tilgang til de naturfaglige ungdomsuddannelser.

Støttet af

A.P. Møller Fonden - Folkeskoledonationen

Geografisk område

Esbjerg Kommune
Varde Kommune