Projektfokus: Undersøgelsesbaseret naturfagsundervisning

Science og leg bidrager til, at børn i dagtilbud oplever og udvikler en legende tilgang til udforskning af naturvidenskabelige fænomener og begreber samt teknologi i relation til læreplanstemaet natur, udeliv og science.
  • Faciliteter
  • Undersøgelsesbaseret naturfagsundervisning
  • Forskning
  • Undervisningsudvikling
  • Engineering
  • Fællesfaglig/tværfaglig
  • Innovation og entreprenørskab
  • Teknologi
  • Undersøgelsesbaseret naturfagsundervisning
  • Åben skole
  • Kapacitetsopbygning
  • Kompetenceudvikling
  • Undervisningsudvikling
  • Engineering
  • Faciliteter
  • Fællesfaglig/tværfaglig
  • Innovation og entreprenørskab
  • Science-fritidsaktiviteter
  • Undersøgelsesbaseret naturfagsundervisning
  • Åben skole
  • Kapacitetsopbygning
  • Kompetenceudvikling
  • Undervisningsudvikling
  • Eksterne læringsmiljøer
  • Engineering
  • Faciliteter
  • Fællesfaglig/tværfaglig
  • Innovation og entreprenørskab
  • Undersøgelsesbaseret naturfagsundervisning
  • Kapacitetsopbygning
  • Kompetenceudvikling
  • Undervisningsudvikling
Projektets formål er, at alle børn i Odense Kommunes dagtilbud udvikler en legende, nysgerrig og undersøgende tilgang til science og teknologi.
  • Undersøgelsesbaseret naturfagsundervisning
  • Forskning
  • Kapacitetsopbygning
  • Kompetenceudvikling
  • Undervisningsudvikling
Spot på STEM og håndværk/design i Lejre.
  • Engineering
  • Faciliteter
  • Fællesfaglig/tværfaglig
  • Innovation og entreprenørskab
  • Teknologi
  • Undersøgelsesbaseret naturfagsundervisning
  • Undervisningsudvikling
Formidling i form af videoproduktion, trykte medier med mere af de mange aktiviteter, der afholdes i forbindelse med 200-års fejringen af H.C. Ørsteds opdagelse af elektromagnetismen.
  • Engineering
  • Naturvidenskabelige erkendelser
  • Teknologi
  • Undersøgelsesbaseret naturfagsundervisning
  • Undervisningsudvikling