Projektfokus: Faciliteter

Science og leg bidrager til, at børn i dagtilbud oplever og udvikler en legende tilgang til udforskning af naturvidenskabelige fænomener, begreber og teknologi.
  • Faciliteter
  • Undersøgelsesbaseret naturfagsundervisning
  • Forskning
  • Undervisningsudvikling
Projektet vil sætte fokus på og styrke grundskoleelevernes teknologiforståelse, digitale dannelse og praksisfaglige kompetencer.
  • Brobygning
  • Eksterne læringsmiljøer
  • Engineering
  • Faciliteter
  • Lige muligheder i STEM
  • Science-capital
  • Teknologi
  • Åben skole
  • Fællesskaber
  • Undervisningsudvikling
I Holbæk Kommune kommer et mobilt observatorium, drevet af Observatoriet i Brorfelde, til at rejse mellem de 18 skolefritidsordninger med science-oplevelser.
  • Eksterne læringsmiljøer
  • Faciliteter
  • Science-capital
  • Science-fritidsaktiviteter
  • Formidling
Næstved Kommune har udviklet en model for makerspaceindsatsen, der kombinerer lokale skolebaserede makerspaces med et centralt makerspace.
  • Engineering
  • Faciliteter
  • Fællesfaglig/tværfaglig
  • Innovation og entreprenørskab
  • Science-fritidsaktiviteter
  • Undersøgelsesbaseret naturfagsundervisning
  • Åben skole
  • Kapacitetsopbygning
  • Kompetenceudvikling
  • Undervisningsudvikling
Skive Kommune har fokus på en tidlig indsats og vil udvikle makerspaces for børnehave- og skolebørn fra 5-9 år ved oprettelse af MiniMakerLabs og lånekasser.
  • Eksterne læringsmiljøer
  • Engineering
  • Faciliteter
  • Fællesfaglig/tværfaglig
  • Innovation og entreprenørskab
  • Undersøgelsesbaseret naturfagsundervisning
  • Kapacitetsopbygning
  • Kompetenceudvikling
  • Undervisningsudvikling
Fredensborg Kommunes projekt vil etablere makerspace målrettet alle klassetrin på kommunens seks folkeskoler og en specialskole.
  • Engineering
  • Faciliteter
  • Fællesfaglig/tværfaglig
  • Innovation og entreprenørskab
  • Teknologi
  • Kapacitetsopbygning
  • Kompetenceudvikling
  • Undervisningsudvikling
En ny skoletjeneste skal styrke det nye formidlingscenter for Limfjorden og give unge ”hands-on” oplevelser med Limfjordens økosystem.
  • Eksterne læringsmiljøer
  • Faciliteter
  • Udeskole
  • Åben skole
  • Formidling
  • Kompetenceudvikling
  • Undervisningsudvikling
Evalueringsprojektet formål er at skitsere modeller for potentialer og udfordringer, til at skabe de bedste rammer for etableringen af makerspaces.
  • Engineering
  • Faciliteter
  • Innovation og entreprenørskab
  • Teknologi
  • Forskning
  • Kapacitetsopbygning
  • Kompetenceudvikling
  • Undervisningsudvikling
I Svendborg etableres et større centralt makerspace på kommunens udskolings-skole med erfaringer fra kommunens deltagelse i ”Engineering i Skolen”.
  • Engineering
  • Faciliteter
  • Innovation og entreprenørskab
  • Teknologi
  • Kompetenceudvikling
  • Undervisningsudvikling
Skip to content