Kom tæt på lyden og hjælp forskerne I Forskningens Døgns skoleprogram 2019 skal eleverne arbejde og tænke som en forsker, der undersøger og leder efter...
Naturvidenskabsfestival er motor for skole-virksomhedssamarbejde Naturvidenskabsfestival giver anledning til at afprøve nye samarbejder og mulighed for at etablere bæredygtige netværk...
Få økonomisk støtte til STEM-projekter Tiden nærmer sig, hvis I vil have del i de 25 millioner, Novo Nordisk Fonden uddeler til foråret som støtte til...
25.000 danske skoleelever gør stort fund af nye, sunde bakterier i naturen Masseeksperimentet er en del af Astras årlige, landsdækkende Naturvidenskabsfestival. Masseeksperiment 2018 ‘Jagten på...
Bevilling sikrer ultra:bit til 100.000 børn En millionbevilling fra Industriens Fond gør det muligt at udvide ultra:bit-projektet, så op mod 100.000 børn i 4., 5...
Ny film om den fælles prøve giver ordet til eleverne Lad Alberte, Alma, Hannah, Josefine, Karoline-Matilde og Sundus fortælle jeres elever om deres oplevelse af den fælles...
Science-dokumentarfilm, debat og foredrag på CPH:DOX Igen i år viser dokumentarfilmfestivalen CPH:DOX undervisningsrelevante naturvidenskabelige dokumentarfilm. Det sker...
Novo Nordisk Fonden uddeler 5 mio. til talentudvikling af gymnasieelever Astras Science Talenter har modtaget 5 mio. fra Novo Nordisk Fonden Midlerne er givet til et 3-årigt projekt og skal...
Alle gymnasier bør have en uddannet talentkoordinator Talenchef i Astra, Nynne Afzelius Hos Astras Science Talenter kan gymnasielærere fra hele landet blive uddannet til...
Talentarbejde gavner både lærere og elever Stadig flere skoler certificeres i Science og Talent i takt med, at lærere uddannes til talentvejledere - i forbindelse...
Kender du Danmarks bedste lærer? Med en række priser anerkender Novo Nordisk Fonden pædagoger og læreres arbejde med at skabe interesse og motivation...
Kursus i vurdering af naturfaglig kompetence i udskolingen 900 naturfagslærere er allerede tilmeldt det kursus, som Undervisningsministeriet og Astra afholder om vurdering af...