- Netværk
- >
- Naturvidenskabskoordinatorer på gymnasier
- >
- Materialer for gymnasiale naturvidenskabskoordinatorer
- >
- Læringsfællesskaber på de gymnasiale uddannelser
Læringsfællesskaber på de gymnasiale uddannelser
En af naturvidenskabskoordinatorens vigtigste opgaver er at støtte samarbejdet mellem kollegerne i de naturvidenskabelige fag. Læringsfællesskaber er en måde at strukturere dette samarbejde på.
Læringsfællesskaber er en måde at arbejde på, som kan udvikle:
- undervisningen i de naturvidenskabelige fag
- jeres egne kompetencer som undervisere
- samarbejdet mellem jer
I forbindelse med det nationale netværk for naturvidenskabskoordinatorer har Astra og Børne- og Undervisningsministeriet fået professor og ph.d. i uddannelsesvidenskab Ane Qvortrup og ph.d.-studerende Hanne Fie Rasmussen fra Institut for Kulturvidenskaber på Syddansk Universitet til at udarbejde et vidensnotat om læringsfællesskaber og fire praktiske udviklingsværktøjer. Der er desuden masser af henvisninger til relevant litteratur i materialet, hvis I ønsker at vide mere om emnet.
Vidensnotat
Fra teamsamarbejde til læringsfællesskab
Som introduktion til emnet har forfatterne desuden indtalt to korte videoer
Hvad er et læringsfællesskab?
Opsummerer de vigtigste pointer fra vidensnotatet og tager 4:40 min.
Hvordan arbejder man i et læringsfællesskab?
Præsenterer de fem faser i læringsfællesskabets arbejde og varer 3:27 min.
- Aarhus
- +45 20 17 00 75
- lkk@astra.dk
Line Kastorp Kok
Konsulent
- Aarhus
- +45 20 17 00 75
- lkk@astra.dk
- København
- +45 25 43 22 99
- fsb@astra.dk
Flemming Sjølin Bauer
Konsulent
- København
- +45 25 43 22 99
- fsb@astra.dk
Har du spørgsmål
Skriv til astra@astra.dk
Modtag Astras nyhedsbrev
Vi inspirerer dig, der inspirerer! Med gode idéer, ny viden og inspiration til hvordan du kan skabe engagerende naturfagsundervisning af høj kvalitet.