Gå til hovedindhold

Forløb og aktiviteter

Vi fandt 118 materialer

Dyrk planter på Mars

Eleverne arbejder med det fællesfaglige fokusområde 'strålingens indvirkning på levende organismers levevilkår'. Med udgangspunkt i udfordringen konstruerer eleverne en plantekuvøse til plantedyrkning på Mars.
8. klasse til 10. klasse

Fremstil et motionsredskab

Undervisningsforløbet er tilpasset grundskolens ældste klasser og er udviklet i samarbejde mellem lærere fra 3 lokale grundskoler og EUC-Lillebælts smedeuddannelse . Forløbet omhandler fremstilling af et motionsredskab , hvor grundskoleeleverne skal gennem de mange arbejdsprocesser: tegning,...
8. klasse til 9. klasse

Affald som ressource

Et undervisningsforløb, hvor eleverne arbejder med tidens affaldsproblematik, hvordan vi ofte smider ting ud, der kan genbruges, men også hvordan ting kan genanvendes.
7. klasse til 9. klasse
Teknologi og naturfag - Mælkens vej (c) Spangsbjerg

Mælkens vej - fra ko til dig

Formålet med undervisningsforløbet er tredelt: For det første er formålet, at eleverne lærer at undersøge produktionskæden for mælk. For det andet er formålet, at eleverne lærer det grundlæggende i, hvordan organismer skaffer sig energi til deres livsprocesser. For det tredje er formålet med...
3. klasse til 4. klasse

Når vand er et problem

Mennesket har gennem mange århundreder haft brug for at flytte vand fra et område til et andet. Med inspiration fra Archimedes’ Skrue og aktiviteter om vand og tryk skal eleverne designe en simpel vandpumpe, der kan flytte vand fra et lavere liggende niveau til et højere liggende niveau. Forløbet...
4. klasse til 7. klasse

Lodrette haver

Landbrug har i mange år været et fast tema i udskolingen i forhold til begreber som bæredygtighed og gødning. Det er ikke altid lige let for eleverne at forholde sig til denne problematik, da stadig flere elever bor i byerne. Denne rammesætning tager derfor udgangspunkt i en urban problemstilling.
5. klasse til 10. klasse

Rensning af spildevand

"Rensning af spildevand" er et undervisningsforløb målrettet undervisning i 7. -9. klassetrin. Varighed af forløbet er 7 dobbeltlektioner hvoraf 3 timer foregår på rensningsanlægget. Der er udviklet en lærervejledning, forsøgsbeskrivelser og et spil, bestående af kort, som skal give eleverne...
7. klasse til 9. klasse

Vindens Energi

"Vindens Energi" er et undervisning forløb til gymnasiets fysikfag. Forløbet strækker sig over 10 lektioner, her af foregår de 4 på Poul la Cour museet. Til forløbet er der udviklet en lærervejledning samt et undervisningshæfte. Målgruppen er gymnasialt fysik B-niveau og A-niveau. Lærervejledning...
1. g

NaturFAGSmælk

Undervisningsforløbet tager udgangspunkt i "Fremstilling af den bedste hjemmelavede tykmælk" og omhandler bl.a. mikroorganismer, hygiejne og næringsstoffer. Det er et elæringsbaseret undervisningsforløb som veksler mellem film, opgaver og teori.
7. klasse til 10. klasse