Gå til hovedindhold

Forløb og aktiviteter

Vi fandt 746 materialer

Fotosyntese

Fotosyntese er et netbaseret undervisning oplæg med animationer og interaktive opgaver til temaet fotosyntese, planters tilpasninger knyttet til fotosyntese og spalteåbninger. 'Viten'-programmerne tager normalt 4-6 timer. De kan med fordel spredes over flere dage. Programmet består af følgende dele...
C-niveau til A-niveau
Camp_ST_Sept18_©Astra_JacobVInd

Human Rights - Your Rights?

Oversigt Dine elever er strandet på en øde ø, og skal definere de vigtigste rettigheder baseret på artiklerne fra FN's Verdenserklæring om Menneskerettighederne. Rollespillet er let tilgængeligt og kræver ikke tekniske ressourcer. Desuden er der kun brug for begrænset forberedelse, før rollespillet...
8. klasse til A-niveau

Globalis

Globalis er et interaktivt verdenskort og et digitalt opslagsværk. Opslagsværket gør det lettere at forstå verden omkring os, og vise forskellige og sammenhænge ved brugen af tal, kort, fakta og figurer.
4. klasse til A-niveau
Toilet - Masseeksperimentet 2017 - Foto: Sanne Vils Axelsen © Astra

Toilettets udvikling

Viden om toilettets udvikling samt læseaktivitet, ordkryds, tegneserie og bytur.
4. klasse til 10. klasse
kolibri fugl – ultrabit – naturvidenskabsfestival 2020 - @Astra – foto: colourbox

Lærervejledning til Hummingbird:bit

I forløbet ‘Superdyr og tilpasninger’ bruges der Micro:bit, som bliver programmeret i MakeCode. Derudover anvendes Hummingbird Bit som ekstra udvidelse. Lærervejledningen består af: Introduktion til Hummingbird:bit Udstyr Tilslut Micro:bit Tilslut udstyr Makecode Lærervejledning til Hummingbird...
4. klasse til 8. klasse

Kodeark til Hummingbird: Sanser

Sanser Vil du tilføje sanser til dit dyr, så følger der fire sensorer med til Hummingbird Bit. Så kan dit dyr få anderledes sanser, end dem der er indbygget i Micro:bit. Dit dyr bør have en form for sans. Syn 1 - lys og mørke Tilføj denne synssans, hvis dit dyr skal kunne skelne mellem lys og mørke...
4. klasse til 8. klasse
isbjørn – ultrabit – naturvidenskabsfestival 2020 - @Astra – foto: colourbox

Kodeark til Hummingbird: Udtryk

Udtryk Hvis du vil give dit dyr et udtryk, kan du bruge de lysende pærer (LED) til Hummingbird Bit. Der er i pakken to forskellige typer LED: Enkelt-farvet LED der kan lyse i én bestemt farve (der er rød, gul og grøn) Trefarvet LED der kan lyse med bøde en rød, grøn og blå pære samtidigt. Det kan...
4. klasse til 8. klasse

Kodeark til Hummingbird: Bevægelse

Bevægelse Skal dit dyr bevæge sig, skal du bruge de servoer (motorer), som følger med til Hummingbird. Du kan få dit dyr til at bevæge forskellige dele på sin krop, såsom at logre med sin hale, løfte et ben, dreje sit hoved eller måske endda få det til at løbe. Hvilken servo, du skal bruge,...
4. klasse til 8. klasse

Kodeark til Hummingbird: Kommunikation

Kommunikation Mange dyr kan kommunikere med hinanden ved at sige lyde. Med Hummingbird er der allerede en simpel højttaler indbygget, så den kan spille simple lyde. Stemme Du kan bruge den indbyggede højttaler, hvis dit dyr skal kunne sige lyde. Fx et dyr som kan: Skrige, når man rører ved det...
4. klasse til 8. klasse

Superdyr og tilpasninger

Naturvidenskabsfestival ‘Store Opdagelser’, ‘Naturen i forandring’ og Ultra:bit-konkurrencen ‘Superdyr’
4. klasse til 8. klasse