Gå til hovedindhold

Forløb og aktiviteter

Vi fandt 628 materialer

Det oplyste hav

Forløbet vil kigge nærmere på forskellige typer stråling fra Solen forskellige steder på Jorden, og hvilken betydning det har for livet i havet. Siden her giver dig en oversigt over indholdet i undervisningsforløbet Det oplyste hav . I overskriftsform kan du se, hvad de tre naturfag arbejder med...
7. klasse til 9. klasse
Sæt bevægelse i naturfag

Skoven i Skolen

Sitet rummer er et væld af ideer til udeundervisning i alle skolens fag og klassetrin – og forskningsbaseret viden om udeskole. Der er bl.a. inspiration at hente til, hvordan man f.eks. kan undersøge vandløbets hastighed i fysik, lytte til fuglesang i musik eller besøge en kirkegård i kristendom og...
Før-skole til 9. klasse
verdensmål.nu - 4.-6. klasse © Foto: Ole Haubo

Verdensmål.nu - natur/teknologi og dansk 4.-6. klasse

Elevbog og lærevejledning til arbejdet med FNs verdensmål i 4.-6. klasse. Verdensmål.nu 4.-6. klasse er struktureret i fire undertemaer med tv-klipsamlinger, korte elevtekster og nærværende og praktiskorienterede opgaver. Opgaverne arbejder med problematikkerne: Sundhed og bæredygtighed, Den store verden, Børneliv og Gør en forskel.
4. klasse til 6. klasse

Verdensmål.nu - natur/teknologi og dansk 1.-3. klasse

Sådan er temaet bygget op Verdensmål.nu 1.-3. klasse er struktureret i fire undertemaer med tv-klipsamlinger, korte elevtekster og nærværende og praktiskorienterede opgaver. Opgaverne arbejder med problematikkerne: Sundhed og bæredygtighed, Den store verden, Børneliv og Gør en forskel. I kan vælge...
1. klasse til 3. klasse

Mejeriprodukter - et eksempel på bioteknologi

Mejeriprodukter er et eksempel på bioteknologi, som findes i elevernes hverdag. Undervisningsforløbet har en undersøgende tilgang til mejeriprodukter, hvor eleverne fremstiller surmælksprodukter ved at eksperimentere med mikroorganismers vækst og vækstbetingelser.
7. klasse til 9. klasse

Varmeledning

Aktivitetsvejledning til guidet version Eleverne skal bruge 6 plastkopper. Eleverne isolerer de 5 af kopperne med hver deres materiale. Den ene skal isoleres med uld, den anden med alufoliel, den tredje med skumklude, den fjerde med plast og den femte med bomuldsstof. Den sjette kop skal ikke...
4. klasse til 6. klasse

Hvor stor er huden?

Følesansen bliver aktiveret gennem huden, men hvor stor er huden egentlig, og kan du vise, hvor følesansen er stærkest på din hud? Huden er vores største organ og udgør ca. 15 procent af et barns samlede kropsvægt. Aktivitetsvejledning Eleverne skal arbejde sammen to og to. Print denne del af...
1. klasse til 4. klasse
Fiskeri - Hovedet i havet 2017 - ©Hovedet i havet

Den sidste fisk

Forløbet handler om hvilke fysiske og kemiske forhold der har betydning for fiskeri og fiskemetoder, samt hvordan man kan sikre bæredygtigt fiskeri.
7. klasse til 9. klasse
Mikroskop - Hovedet i havet 2017 - ©Hovedet i havet

Tang-tastic

Forløbet handler om tang og forskellige anvendelsesmuligheder inden for energiforsyning
7. klasse til 9. klasse
Havet - Hovedet i havet 2017 - ©Hovedet i havet

De dyrebare dråber

Forløbet handler om drikkevandsforsyningen nu og i fremtiden. Teknologierne bag, vandets kredsløb og dyrs tilpasning vil bl.a. blive behandlet i forløbet.
7. klasse til 9. klasse