Gå til hovedindhold

Aktiviteter og materialer til din undervisning

Vi fandt 535 materialer

Bæredygtige byer - deleby og grøn by

Bæredygtige Byer sætter med forløbene “Deleby” og “Grøn By” fokus på bæredygtig byplanlægning i lyset af de klimatiske udfordringer verden står overfor i dag.
3. klasse til 6. klasse

Lav miljøvenligt plastik

Plastik findes over alt i vores hverdag, og vi bruger det i et utal af varer – fra emballage til mobilcovers. I dette forsøg skal du fremstille bio-plast ud fra materialer, der kan fornyes. Du skal også vurdere kvaliteten af det fremstillede plast og teste, om det er nedbrydeligt i naturen.
3. klasse til 10. klasse

Vindskolen - til 9. klasse

Skal I have en husstandsvindmølle på skolen?
 
 Vindmølleenergi er vedvarende energi som ikke producerer drivhusgasser der forværrer drivhuseffekten. Fordelene ved vindenergi er mange, så hvorfor ikke dække jeres energiforbrug på skolen med en husstandsvindmølle? I dette forløb skal...
9. klasse

Vindskolen til 1. g

Skal I have en husstandsvindmølle på gymnasiet?
 
 Vindmølleenergi er vedvarende energi som ikke producerer drivhusgasser der forværrer drivhuseffekten. Fordelene ved vindenergi er mange, så hvorfor ikke dække jeres energiforbrug på skolen med en husstandsvindmølle? I dette forløb...
1. g

Mobiltelefonen - en bæredygtig fremtid

Mobiltelefonen - en bæredygtig fremtid - er et to-dages undervisningsforløb til erhvervsuddannelsernes grundforløb. Forløbet tager udgangspunkt i en handlingsorienteret tilgang til undervisning i bæredygtig udvikling inden for hovedområdet teknologi, byggeri og transport. Det fokuserer på, hvordan...

Naturfagsmaraton

Naturfagsmaraton er et undervisningsforløb for 5. og 6. klasser, hvor eleverne får mulighed for at være kreative og innovative, bruge deres faglige viden og samarbejde. Som afslutning på forløbet mødes klasserne for at konkurrere om, hvem der har fundet de bedste løsninger på opgaverne.
...
5. klasse til 6. klasse

Klimatopmødet

Klimatopmødet er et undervisningsforløb, der handler om forholdet mellem menneskers måde at leve på og klimaets udvikling. Forløbet bygger på, at eleverne i forvejen (eller sideløbende) har grundlæggende klimaspørgsmål, og der bliver i forløbet fokus på en konkret løsning på dele af...
6. klasse til 9. klasse

Fra vugge til grav: Produkters livscyklus

I dette forløb skal eleverne se på hvilket aftryk produkter sætter på miljøet gennem hele sin levetid, via livscyklusvurderinger af forskellige produkter. Ud fra disse vurderinger skal eleverne tage kritisk stilling til deres valg af produkter, og hvorledes man som produktudvikler kan arbejde med,...
5. klasse til 6. klasse

Innovation og lysteknologi

Dette undervisningsmateriale målrettet Fysik B kombinerer enkeltfagligt fysikforløb om LED-teknologi med træning af elevernes innovationskompetence.
1. g til 3. g