Byg en solovn

Eleverne arbejder i natur/teknologi med at undersøge materialernes egenskaber og konstruere og tester en solovn, der kan lune en kanelgiffel.
Vores mad – koen laver mælken

Undervisningsforløbet bidrager til at udvikle elevernes viden og færdigheder inden for undersøgelser af fødevarer – herunder mælk og mælkeprodukter.
NaturFAGSmælk

NaturFAGSmælk er et IBSE inspireret undervisningsforløb målrettet naturfag på C-niveau for social- og sundhedsassistenter.
Det er det, der sker, når du holder dig

To muskelsystemer samarbejder om urinvejssystemet: Musklerne ved blæren og ved urinrøret. De kan komme på overarbejde, hvis man holder sig.
Byg en kuglebane

Byg en kuglebane – udfordring: eleverne skal finde en løsning på at bestemme en kugles rejsetid fra A til B ved at påvirke fart og hældning.
Mælkens vej – fra ko til dig

Mælkemysteriet: hvordan er mælken kommet hen til dit køleskab? Forløbet lægger op til at eleverne arbejder undersøgende i et narrativt setup med at kortlægge mælkens vej fra koen til dem selv.
Fuglefoderstationer

I dette forløb skal elever arbejde med et fagligt fokus som tager udgangspunkt i en undersøgelse af fugles fødevalg og fødesøgningsadfærd.
De skide bakterier

Eleverne undersøger deres måde at vaske hænder på, undersøger bakterier og perspektiverer til andre landes toiletforhold og hygiejne.
Hjemmelavet yoghurt

I denne aktivitet får eleverne lov til at lave deres egen yoghurt ved at tilsætte nogle særlige bakterier – mælkesyrebakterier – til mælk.
Sådan vasker man hænder

Lad eleverne undersøge, hvor godt de vasker hænder. Brug denne aktivitet med fluorescerende creme og UV lygter til at illustrere bakterier og håndhygiejne.