Emneord: Økosystemer

Lad dine elever diskutere regnorme og deres liv under jorden ud fra denne grubletegning.
  • Natur og miljø
  • Økosystemer
Tal om fødekæder og fødenet med udgangspunkt i denne grubletegning, som handler om orme og solsorte.
  • Natur og miljø
  • Økosystemer
Lad eleverne diskutere, hvordan de hurtigst får et æble til at rådne. Efterfølgende kan I evt. afprøve de forskellige hypoteser, eleverne kommer op med.
  • Økosystemer
  • Organismer
Bønneplanter vokser ofte i spiraler, men hvilken vej vokser de og hvorfor?
  • Økosystemer
Alt liv skal bruge ilt, men hvordan får fisk og dyr i vandet adgang til ilt? Lad dine elever diskutere dette ud fra grubletegningen.
  • Økosystemer
Hvordan hænger planter og dyrs livsvilkår sammen? Det lægger denne grubletegning op til samtaler om.
  • Økosystemer
Lad dine elever tale om hvad der egentlig sker, når en kompostbunke nedbrydes og bliver til jord. Hvad sætter processen i gang, og hvad kræver det for at planteresterne kan kompostere?
  • Økosystemer
Hvem er der flest af, ræve eller kaniner? Lad dine elever diskutere dette og finde argumenter for deres standpunkter.
  • Naturgrundlag og levevilkår
  • Økosystemer
Vi ved, at forurening er skidt, men ved vi, hvor det kommer fra, og hvad der egentlig forurener mest? Lad dine elever diskutere dette ud fra grubletegningen.
  • Natur og miljø
  • Naturgrundlag og levevilkår
  • Økosystemer
Skip to content