Tværfaglig undervisning i bæredygtig udvikling

Problemstillinger om og handlinger for bæredygtig udvikling kalder ofte på inddragelse af viden om både sociale, økonomiske og miljømæssige forhold. Derfor vil det næsten altid være en styrke i undervisning for bæredygtig udvikling, at flere fag og lærere arbejder sammen.

Den tværfaglige undervisning kan udspille sig på mange måder: Fra lange, fagintegrerede forløb til korte, enkeltstående faglige inputs fra andre fag. Eller på andre måder, hvor eleverne får mulighed for at inddrage forskellige fags synsvinkler i løsningen af deres konkrete problemstilling.

For mere inspiration til forskellige former for tværfaglighed i undervisning for bæredygtig udvikling, se Den Naturlige Skolesekkens temaside om fler-/tværfaglig undervisning.

Emneord

  • Bæredygtighed

𝗠𝗮𝗻𝗴𝗹𝗲𝗿 𝗱𝘂 𝗶𝗻𝘀𝗽𝗶𝗿𝗮𝘁𝗶𝗼𝗻 𝘁𝗶𝗹 𝗴𝗼𝗱𝗲 𝗻𝗮𝘁𝘂𝗿𝗳𝗮𝗴𝗹𝗶𝗴𝗲 𝘂𝗻𝗱𝗲𝗿𝘀ø𝗴𝗲𝗹𝘀𝗲𝗿?

Astra er medarrangør af Big Bang-konferencen, der samler landets bedste formidlere, undervisere og forskere og giver dig to dages faglig forkælelse i naturvidenskabens tegn.

Du får:

Køb din billet til Danmarks største naturfagskonference!

(åbner bigbangkonferencen.dk)

Skip to content