Engineering Didaktik

Hvad, hvordan og hvorfor – didaktik til engineering i skolen

Styrken ved at arbejde med engineering i skolen er brugen af naturfaglig og anden faglig viden i konkrete optimerings- og forbedringsprocesser.

Det er integrationen af praktiske, konstruktive og optimerende elementer, som får engineering til at
adskille sig fra anden undersøgelsesbaseret undervisning.

Til arbejdet med Engineering i skolen er der udarbejdet animerede lærervejledninger, metodekort og engineeringdidaktik, som guider dig som lærer til at få mest muligt ud af at arbejde med engineering.

Læs mere: Engineering i skolen

Emneord

  • Engineering

𝗠𝗮𝗻𝗴𝗹𝗲𝗿 𝗱𝘂 𝗶𝗻𝘀𝗽𝗶𝗿𝗮𝘁𝗶𝗼𝗻 𝘁𝗶𝗹 𝗴𝗼𝗱𝗲 𝗻𝗮𝘁𝘂𝗿𝗳𝗮𝗴𝗹𝗶𝗴𝗲 𝘂𝗻𝗱𝗲𝗿𝘀ø𝗴𝗲𝗹𝘀𝗲𝗿?

Astra er medarrangør af Big Bang-konferencen, der samler landets bedste formidlere, undervisere og forskere og giver dig to dages faglig forkælelse i naturvidenskabens tegn.

Du får:

Køb din billet til Danmarks største naturfagskonference!

(åbner bigbangkonferencen.dk)

Skip to content