Brug grubletegninger til at skabe engagement og forundring
Læs om grubletegninger og undersøgelsesbaseret naturfagsundervisning.
Aktiviteterne er meget forskelligartede, og dækker over eksempelvis grubletegninger, bevægelsesaktiviteter, forsøg og undervisningsaktiviteter.
Grubletegninger viser figurer i situationer med naturfag. Figurerne undrer sig over noget - og børnene eller eleverne kan undre sig sammen med dem.
Grubletegningerne har en undersøgelsesbaseret tilgang til læring. Hver tegning er bygget op omkring en selvstændig case, som kan undersøges naturfagligt. Udsagnene er baseret på børns hverdagsforestillinger og erfaringer med naturen og verden omkring dem.
I materialet med grubletegninger fra LSUL findes en kort beskrivelse af, hvordan grubletegningerne kan bruges i en læringssituation eller i undervisningen af børn i førskole og indskoling.
Hent grubletegninger til de yngste eller gå til siden med Grubletegninger for større elever