Eleverne opsamler deres viden og forbedrer deres konstruktioner. Eleverne oplever, at de kan bruge deres målinger og data til at forbedre deres plantekuvøse.
Denne aktivitet går ud på, at eleverne opsamler data fra deres lysmåler og evt. Geiger-Müllertæller for at kunne forbedre deres produkt.
Det kan være svært at få Geiger-Müllertælleren ind i kuvøsen, men forsøg alligevel.
Det er vigtigt, at eleverne forholder sig til deres egne målinger og sammenligner dem med målinger foretaget af resten af klassen, og forsøger at optimere deres kuvøse.
Lad eleverne selv designe deres undersøgelser, og lad dem forholde sig til deres målinger. HUSK, at data skal bruges i deres præsentation efterfølgende. De skal kunne dokumentere deres resultater, og at de har lavet en forbedring.
Undersøgelser og brug af naturfaglige kompetencer på tværs.
Undersøgelser i naturfag (biologi, geografi og fysik/kemi)
Vi inspirerer dig, der inspirerer! Med gode idéer, ny viden og inspiration til hvordan du kan skabe engagerende naturfagsundervisning af høj kvalitet.
Astra er medarrangør af Big Bang-konferencen, der samler landets bedste formidlere, undervisere og forskere og giver dig to dages faglig forkælelse i naturvidenskabens tegn.
Du får:
Køb din billet til Danmarks største naturfagskonference!
(åbner bigbangkonferencen.dk)