Hvor mange tal kan I huske? Og hvor hurtigt kan I finde tal og figurer? Eleverne programmerer en micro:bit til at måle deres reaktionstid.
Det vigtige i denne aktivitet er, at den starter lukket og simpelt, hvorefter eleverne får frie muligheder til at udvikle på deres kodning – altså en mere åben opgave.
Start med introforløbet, som DR har lavet
Gå derefter i gang med programmeringen til taludfordringen:
Når du skal teste en person, er det en god ide at starte med en nedtælling.
Det gør du på denne måde:
Dernæst skal du have programmeret alle tallene fra 0 til 9.
Start med at sætte tre vilkårlige tal ind i programmet. Huske at sætte pause mellem hvert.
Test på dig selv, hvor lang pausen skal være.
Dernæst skal du teste på en kammerat.
Husk:
Hvordan kan du forbedre testen?
Hvordan kan du videreudvikle testen?
Ideer til forbedringer:
Vi inspirerer dig, der inspirerer! Med gode idéer, ny viden og inspiration til hvordan du kan skabe engagerende naturfagsundervisning af høj kvalitet.