To muskelsystemer samarbejder om urinvejssystemet: Musklerne ved blæren og ved urinrøret. De kan komme på overarbejde, hvis man holder sig.
Aktiviteter, forsøg og eksperimenter. Skal udføres sammen med lærer. Ingen lokalekrav.
Eleverne skal op fra stolene og ud i køkkenet for, så hurtigt de kan at hente fødevarer, de mener, lever op til de krav, lærerens spil-instruks giver.
Målene med, at eleverne gennemfører legen kunne således lyde:
Varighed: Ca. 10 min.
Tidsrum | Hvad gør eleven? | Hvad gør læreren? |
Ca. 1 min. | Lytter til lærerens forklaring af legen. | Fortæller spillereglerne. |
Ca. 9 min. | Bevæger sig frem og tilbage mellem computer og køkken efter fødevarer. Lytter til den fælles opsamling efter hver runde. | Sørger for at “piske konkurrencestemningen op” og samle op på fx de tre hurtigste bingo-bud på hver runde. Bruger aktivt og tydeligt fagsproget. Slår evt. via skærmdeling fødevarer op i Frida – fooddata.dk undervejs. |
Lærerens instruktion og vejledning undervejs i aktiviteten kan fx lyde således:
Instrukserne kan fx være:
Vi inspirerer dig, der inspirerer! Med gode idéer, ny viden og inspiration til hvordan du kan skabe engagerende naturfagsundervisning af høj kvalitet.