‘Tid’ i aktivitetshjulet handler om, hvordan der tages tid i legen. I de fleste lege er der tit tid med.
I kan finde to kode-eksempler på tid her på siden. De har forskellig sværhedsgrad.
Desuden kan I finde flere kode-eksempler på tid på DR’s ultra:bit-side.
I dette program kan I vælge tid i minutter og sekunder. Programmet tæller ned, til tiden er gået, og legen stopper. Desuden kan tiden vises og nulstilles undervejs.
I dette program er der to ekstra funktioner:
Bemærk: Programmet bygger ovenpå programmet Spiltid.
Vi inspirerer dig, der inspirerer! Med gode idéer, ny viden og inspiration til hvordan du kan skabe engagerende naturfagsundervisning af høj kvalitet.
Tag på sheltertur i skoven, hvor I laver mad over bål og studerer skovens liv efter solnedgang.
Træk i trenchcoaten og brug naturfaglige metoder til at opklare en mordgåde. Eleverne arbejder med DNA-koder, aftryk af fingre og fodtøj og lytter til lydfiler. Gennemfør aktiviteten en sen eftermiddag og aften, hvor I slutter med fælles madlavning og spisning.
Vend blikket op mod stjernerne en mørk vintermorgen – hvad kan du se i teleskopet? Eleverne observerer himmellegemer, lærer om planeterne og arbejder med afstande i solsystemet.