En aktivitet, hvor eleverne arbejder innovativt og systematisk med at kortlægge, hvilke forhold der skal forbedres på skoletoiletterne.
Aktiviteten er en del af undervisningsforløbet ‘Skolens fremtidige toiletter’.
‘Rådet for Bedre Hygiejne’ har udarbejdet en guide til skoler, der ønsker at arbejde innovativt og systematisk med at forbedre forholdene på skolens toiletter – i samarbejde med eleverne.
Guiden kommer omkring fem områder, man skal være opmærksom på, hvis man gerne vil arbejde for bedre trivsel på toiletterne:
Find guiden ‘Trivsel på toiletterne – en udfordring i mange lag’ her.
‘Rådet for Bedre Hygiejne’ afholder ligeledes et årligt event: ‘skoletoiletdagen’.
gennemføre et undervisningsforløb, hvor eleverne arbejder med en generel innovationsmetode, før I kaster jer ud i forbedringen af skoletoiletterne.
‘Design to improve life’ kan være hensigtsmæssig at have prøvet, så eleverne er trygge ved de enkelte trin i innovations arbejdsmetoden.
Læs her om hvordan skolerne i Århus har arbejdet med denne metode i 2017.
Tjek jeres skoles kvalitetsrapport. Ofte er forholdene på skoletoiletterne nævnt i disse rapporter.
Vi inspirerer dig, der inspirerer! Med gode idéer, ny viden og inspiration til hvordan du kan skabe engagerende naturfagsundervisning af høj kvalitet.