Eleverne forbedrer deres faunapassage ud fra den viden, de har indsamlet, og de observationer, de har gjort sig om bænkebidere.
…Forslag til perspektivering. Eleverne mindes om, at det er en model og overvejer, hvordan den kunne se ud i virkeligheden.
Forklaring Eleverne forbedrer deres faunapassage med afsæt i deres viden om bænkebidere og de observationer, de har gjort sig. Eleverne kan med fordel tænke på de faunapassager, de har set på film tidligere eller billederne i materialet. Dermed bliver de opmærksomme på, at faunapassagen skal minde om dyrenes naturlige levesteder, hvor der typisk er mørkt og fugtigt med masser af døde plantedele.
For at få bænkebiderne til at gå ind i faunapassagen, skal der være ugæstfrit for bænkebiderne ved startstedet – lyst og tørt. For at konstatere, om de rent faktisk vandrer igennem, skal der skabes et bænkebiderlevested ved udgangen, hvor der fx er fugtige visne blade, stykker af fugtigt bark eller lignende, hvor bænkebiderne kan skjule sig.
Vi inspirerer dig, der inspirerer! Med gode idéer, ny viden og inspiration til hvordan du kan skabe engagerende naturfagsundervisning af høj kvalitet.