I denne aktivitet skal eleverne arbejde i grupper. De skal samarbejde og få en masse tanker og forslag. Der er ikke noget rigtigt eller forkert. Det handler om at komme frem til, hvad de tror, der kunne være et godt isoleringsmateriale til deres kop.
I denne aktivitet skal eleverne arbejde i grupper. De skal samarbejde og få en masse tanker og
forslag. Der er ikke noget rigtigt eller forkert. Det handler om at komme frem til, hvad de tror, der kunne være et godt isoleringsmateriale til deres
kop.
Eleverne gør sig overvejelser over, hvad er det mon der gør, at nogle materialer er gode til at
isolere og andre ikke?
Eleverne opfodres i elevarket til at følge lærerens vejledning i denne aktivitet.
Hvad kan have betydning for, om et isoleringsmateriale er godt? Betyder et låg,
farver og tykkelse noget? Eller betyder det noget, om isoleringen kan indeholde luft, om det
er et naturmateriale, eller om det er syntetisk materiale?
Der er mange aspekter, der skal indtænkes, når eleverne skal lave deres eget isoleringsmateriale til en beholder, der kan holde kakaoen varmt.
Eleverne associations-brainstormer: Hvad skal de overveje, når de vælger isoleringsmaterialer, og hvor tykt det skal være?
Eleverne arbejder i grupper. De skyder helt umiddelbart fra hoften og laver en ‘associations-
brainstorm’. Hvad tror de, de skal overveje, når de skal vurdere kvaliteten af et isoleringsmateriale?
Find elevarket til associationsbrainstorm til højre.
Eleverne skal bruge deres brainstorm senere, når de skal designe deres kop til varm kakao.
Vi inspirerer dig, der inspirerer! Med gode idéer, ny viden og inspiration til hvordan du kan skabe engagerende naturfagsundervisning af høj kvalitet.