Gennem hele forløbet har eleverne arbejdet med en hypotese. Forløbet afrundes med at genbesøge den oprindelige hypotese og kigge på, hvad de har lært.
Genbesøg hypotesearket
Lad eleverne læse deres første undringsspørgsmål og deres hypotese igennem. Las dem gennemgå deres resultater.
Arbejd derefter videre med hypotesen via de sidste spørgsmål i hypotesearket.
Hvordan kan The Iceman klare den ekstreme kulde?
Temperaturtilpasning er en evne, der kan trænes – ligesom så mange andre evner. Gennem en særlig vejrtrækningsteknik og en ekstrem egenkontrol har The Iceman lært selv at kontrollere kroppens reaktion på kulde. Han har trænet det så godt, at hans evner virker overnaturlige. Menneskets muligheder og begrænsninger er på mange måder formbare, og med en ekstreme viljestyrke som den, The Iceman udviser, har han formået at flytte den yderste grænse for, hvad mennesker kan.
Vi inspirerer dig, der inspirerer! Med gode idéer, ny viden og inspiration til hvordan du kan skabe engagerende naturfagsundervisning af høj kvalitet.
Tag på sheltertur i skoven, hvor I laver mad over bål og studerer skovens liv efter solnedgang.
Træk i trenchcoaten og brug naturfaglige metoder til at opklare en mordgåde. Eleverne arbejder med DNA-koder, aftryk af fingre og fodtøj og lytter til lydfiler. Gennemfør aktiviteten en sen eftermiddag og aften, hvor I slutter med fælles madlavning og spisning.
Vend blikket op mod stjernerne en mørk vintermorgen – hvad kan du se i teleskopet? Eleverne observerer himmellegemer, lærer om planeterne og arbejder med afstande i solsystemet.