Eleverne præsenterer deres faunapassage og observerer, hvor mange bænkebidere der går ind i den. De følgende dage følges opstillingen, og det undersøges, om nogle bænkebiderne har passeret faunapassagen.
Eleverne præsenterer deres faunapassage og begrunder, hvorfor de har konstrueret den, som de har. Eleverne forklarer, hvordan faunapassagen tager hensyn til bænkebiderens krav til levesteder, fx fugt, føde og mørke.
Tal om mulige fejlkilder, hvis det viser sig, at der ikke er nogen bænkebidere uden for passagen. Bænkebiderne kan fx være stukket af til andre steder, de kan være blevet i passagen, eller de er døde.
Vi inspirerer dig, der inspirerer! Med gode idéer, ny viden og inspiration til hvordan du kan skabe engagerende naturfagsundervisning af høj kvalitet.
Tag på sheltertur i skoven, hvor I laver mad over bål og studerer skovens liv efter solnedgang.
Træk i trenchcoaten og brug naturfaglige metoder til at opklare en mordgåde. Eleverne arbejder med DNA-koder, aftryk af fingre og fodtøj og lytter til lydfiler. Gennemfør aktiviteten en sen eftermiddag og aften, hvor I slutter med fælles madlavning og spisning.
Vend blikket op mod stjernerne en mørk vintermorgen – hvad kan du se i teleskopet? Eleverne observerer himmellegemer, lærer om planeterne og arbejder med afstande i solsystemet.