Gå til hovedindhold

Aktiviteter og materialer til din undervisning

Vi fandt 95 materialer

Bliv klog på bæredygtigt elforbrug

Materialet, bliv klog på bæredygtigt elforbrug, skal give EUD elever forudsætninger for at forstå og forholde sig til bæredygtig udvikling i hverdag og på arbejdspladser.
9. klasse til 1. g

Bliv klog på bæredygtighed og mad

Materialet, bliv klog på bæredygtighed og mad, skal give EUD elever forudsætninger for at forstå og forholde sig til bæredygtig udvikling i hverdag og på arbejdspladser.
9. klasse til 1. g

Nyheder fra en varm fremtid

Nyheder fra en varm fremtid er et supplerende undervisningsmateriale til undervisningen i bæredygtighed og klimaproblematikker i primært naturfagene og samfundsfag i 7. – 10. klasse.
7. klasse til 10. klasse

Mad og Krop

Mad og krop er et undervisningsprogram, som tager afsæt i, at elevene skal "forstå sin egen madpakke" og kunne forholde sig til de mange kostråd, de støder på i medierne. Hvilke stoffer er næringsstoffer? Hvilke fødevarer indeholder fx mange kulhydrater eller er rig på omega3-fedtsyerer? Hvordan er...
8. klasse til 1. g
Messe - Bjørnedyr 2 - Big Bang 2016

Bevar roen - brug sukker

Dette undervisningsforløb drejer sig om, at eleverne får indsigt i hvordan sukker indgår i naturens kredsløb og hvilken betydning optagelse af sukker har for kroppen. Ottende klasses elever arbejder med sukker som et råstof, en energikilde, et folkesundhedsproblem og en del af flere kredsløb i...
8. klasse

Du er skabt af stjernestøv- fra Big Bang til menneskets oprindelse

Dette undervisningsforløb er et tværfagligt projekt, hvor fysik/kemi, biologi og geografi indgår. Hvor kommer vi fra – og hvor skal vi hen? Hvad kommer vi af – og hvordan kan man vide det? Hvornår og hvordan går jorden under? I dette projekt tager vi fat på livets helt store spørgsmål: Hvordan...
7. klasse

Naturfagligt projektforløb - "Atmosfærens betydning og energistrømme"

Målet med det naturfaglige projektforløb “Atmosfærens betydning og energistrømme” er, at eleverne gennem samarbejdet mellem fagene opnår en sammenhængende naturfaglig forståelse og således udvikler deres naturfaglige kompetencer. Der er fokus på evaluering af elevernes naturfaglige læring...
8. klasse til 9. klasse

Affald som ressource

Et undervisningsforløb, hvor eleverne arbejder med tidens affaldsproblematik, hvordan vi ofte smider ting ud, der kan genbruges, men også hvordan ting kan genanvendes. Målet med forløbet er, at eleverne bliver bekendt med affaldsproblematikken nationalt og globalt. Eleverne stifter bekendtskab med...
7. klasse til 9. klasse