Gå til hovedindhold

Aktiviteter og materialer til din undervisning

Vi fandt 91 materialer

Varme fødder i Grønland

Udfordring Forestil dig at din klasse er taget på lejrskole til Grønland. Desværre er jeres varme støvler ikke kommet med flyet og nu står I og skal en tur ind over indlandsisen i jeres små tynde sommer sko. Elevernes udfordring er at de skal konstruere nogle skosåler, der kan isolere mod kulden...
4. klasse til 6. klasse
Åndedrætssystemet

Pust og sug - om det menneskelige luftvejssystem

"Pust og sug" giver 6.-8. klasses elever en indføring i ingeniørens arbejdsproces, samtidig med at de lærer om åndedrætssystemet og det lille kredsløb. Undervisningsforløbet er et af ti forløb i et europæisk undervisningsmateriale om ingeniørens arbejdsmetode kaldet I ngeniørens Udfordring...
4. klasse til 6. klasse

Vi undersøger kemisk industri

Forløbet introducerer eleverne for en vifte af undersøgelsesmetoder, som de skal kunne udvælge, anvende og sætte i forbindelse med kemisk industri. 'Vi undersøger kemisk industri' er et fællesfagligt forløb i fagene biologi, fysik/kemi og geografi.
7. klasse til 9. klasse

Design et tilpasningsdyr

Lad dine elever sætte både naturfaglig viden og fantasien i spil, når de designer tilpasningsdyr til rummet. Astronauterne er udfordret af de fysiske forhold på ISS. Med dette afsæt arbejdes med og reflekteres over fysiske forholds indvirkning på levende organismer og deres tilpasning. Materialet består af elevoplæg med tilhørende film samt en lærervejledning.
4. klasse til 6. klasse
De Blå Hajmyter

De Blå Hajmyter

Mennesket har altid været fascineret af hajer. Hajer er blandt de mest myteomspændte dyr i verden. Men lige så fascinerede, som vi er af hajerne – lige så meget frygter vi dem! For hvad ved vi egentlig om hajer? Myterne er mange og vidt udbredte: Hajer æder mennesker! Hajer drukner, hvis de ligger...
6. klasse til 10. klasse

Bliv klog på bæredygtighed og mad

Materialet, bliv klog på bæredygtighed og mad, skal give EUD elever forudsætninger for at forstå og forholde sig til bæredygtig udvikling i hverdag og på arbejdspladser.
9. klasse til 1. g

Bliv klog på bæredygtigt elforbrug

Materialet, bliv klog på bæredygtigt elforbrug, skal give EUD elever forudsætninger for at forstå og forholde sig til bæredygtig udvikling i hverdag og på arbejdspladser.
9. klasse til 1. g

Mælk er lavet af sol ?!

Formålet med undervisningsforløbet er tredelt: For det første er formålet, at eleverne lærer, hvordan mejeriprodukter, som de kender fra hverdagen, produceres, og hvordan de adskiller sig fra hinanden. For det andet er formålet, at eleverne introduceres til “alt det småtte” (atomer og...
5. klasse til 6. klasse