Gå til hovedindhold

Aktiviteter og materialer til din undervisning

Vi fandt 90 materialer

Vindens Energi

"Vindens Energi" er et undervisning forløb til gymnasiets fysikfag. Forløbet strækker sig over 10 lektioner, her af foregår de 4 på Poul la Cour museet. Til forløbet er der udviklet en lærervejledning samt et undervisningshæfte. Målgruppen er gymnasialt fysik B-niveau og A-niveau. Lærervejledning...
1. g

Bliv klog på bæredygtigt elforbrug

Materialet, bliv klog på bæredygtigt elforbrug, skal give EUD elever forudsætninger for at forstå og forholde sig til bæredygtig udvikling i hverdag og på arbejdspladser.
9. klasse til 1. g

Bliv klog på bæredygtighed og mad

Materialet, bliv klog på bæredygtighed og mad, skal give EUD elever forudsætninger for at forstå og forholde sig til bæredygtig udvikling i hverdag og på arbejdspladser.
9. klasse til 1. g

Vand, klima, vejr og planter

Et undervisningsforløb med udgangspunkt i vands fysiske og kemiske egenskaber med fokus på vejr og klima. I forløbet arbejder fagene fysik/kemi, geografi og biologi sammen. Forløbet tager fat på vands fysiske og kemiske egenskaber og kæder disse sammen med fænomener som vejr og klima. Her ses bl.a...
7. klasse til 9. klasse

Trækker græshoppen vejret på samme måde som fisken?

Trækker græshoppen vejret på samme måde som fisken? Er en hands on-viden om dyrenes anatomi og kredsløb. Gennem dissektioner af forskellige dyr i dyrerækken får eleverne indsigt i dyrenes iltningssystemer, organer og i den evolutionære udvikling.
3. klasse til 4. klasse

Sustainable

Sustainable - Et Interaktivt Undervisningsmateriale Under Sustainable.dk Sustainable er et digitalt og interaktivt læremiddel, som er målrettet naturvidenskabeligt grundforløb i 1. g i gymnasiet (stx). Hovedomdrejningspunktet er samspillet mellem naturvidenskab, innovation, klima og bæredygtig...
1. g til 2. g
Byg en støvsuger - et undervisningsforløb - astra

Byg en støvsuger

Ingeniørens Udfordring består af en lærervejledning og tilhørende elevark. I vejledningen til læreren findes konkrete forslag til aktiviteter, der understøtter elevernes begrebsforståelse og designproces.

Ingeniørens udfordring - den menneskeskabte biosfære

I undervisningsforløbet designer og bygger eleverne deres egen minibiosfære, idet de arbejder kritisk med både kontruktionsprocessen og med økosystemet, som de opbygger i biosfæren. Formålet med forløbet Eleverne lærer: At konstruere og arbejde med et menneskeskabt lukket økologisk system (en...
5. klasse til 6. klasse

Affald som ressource

Et undervisningsforløb, hvor eleverne arbejder med tidens affaldsproblematik, hvordan vi ofte smider ting ud, der kan genbruges, men også hvordan ting kan genanvendes. Målet med forløbet er, at eleverne bliver bekendt med affaldsproblematikken nationalt og globalt. Eleverne stifter bekendtskab med...
7. klasse til 9. klasse